vrijdag 18 juni 2010

Poesje gered

Ik heb vandaag een poesje gered. Ik deed op onze verdieping het hek open en hoorde een poesje piepen en een moederpoes om hulp miauwen. Beneden bleek dat bij de buren die op vakantie waren een poesje klem zat tussen een hor en een rolluik en dat de moederpoes zat te wachten tot iemand haar kleintje zou bevrijden. De benedenburen hebben een tuin met een hek ervoor dus heb ik aan de buurvrouw naast hen twee stoelen te leen gevraagd om veilig -zwanger en al- over het hek te stappen. Het poesje was erg in paniek en begon gelijk in de hor omhoog te klimmen alle kanten uit te krabben, wat voor mij gevaarlijk is ivm toxoplasmose in de zwangerschap. Ik heb keukenhandschoenen aan de buurvrouw gevraagd om toch wat bescherming te hebben, maar gelukkig heb ik op aanraden van de buurvrouw het poesje -sorry voor de buren maar met hor en al- naar beneden gekregen zonder dat ze me gekrabt heeft. Het poesje rende helemaal in paniek de struiken in (richting straat waar auto's rijden!) en ik hoopte maar dat de moederpoes haar op tijd zou vinden en beschermen. Een half uurtje later liep ik langs de struiken en zag de moederpoes. Ze keek me heel lief aan en stond even op om te laten zien dat het poesje half onder haar lag en helemaal in orde was. De buurvrouw vertelde me dat het poesje daar wel al drie dagen klem had gezeten en dat haar dochter ook had geprobeerd het te bevrijden, maar dat het door de paniek van het poesje niet gelukt was.

Dit is de hor die nu dus een beetje stuk is:

Dit is mamapoes, de poes die stond te wachten tot het kleintje bevrijd werd. Volgens Fabio is het niet de moeder poes, maar een broertje of zusje. Maakt niet uit, hij of zij heeft zich in ieder geval over het poesje ontfermd.

Geen opmerkingen: