maandag 13 april 2009

Dolomitiiiii


We zijn een weekje naar de Dolomieten geweest. Daar heeft Fabio me leren skieen. Deze skivakantie met zeven vrienden had Fabio al gepland voor hij me kende, maar gelukkig vonden ze het goed dat ik meeging. Skieen ging heel erg goed. Dat is mooi, want nu kunnen we ook in de buurt van ons huis (een uurtje rijden) op vrijdagavonden of in de weekends gaan skieen. De Dolomieten zijn ontzettend mooi. Dit was ons hotel:


Op 20 februari was Fabio jarig. Ik heb, omdat hij beter Italiaans spreekt dan ik, een van Fabio's vrienden gevraagd om een taart en champagne te regelen bij het hotel op de avond daarvoor om twaalf uur. Het was een mooie taart (helaas is de kwaliteit van de foto niet zo goed):

Na het proosten en het gebak hebben we nog een grapje uitgehaald. We waren melig en hebben enkele kamernummer bordjes verwisseld (die zaten niet vast, maar die hingen aan haakjes. Dat vraagt natuurlijk om zo'n grapje.) Met als gevolg dat we een man op de gang zijn vrouw hoorden roepen: 'Dove sei? Dove sei?' Dat betekent ' waar ben je? '.

Op een gegeven moment zat de skilift vast. Daar hingen we dan te schommelen... Gelukkig zat ik naast een australisch stel (Fabio ging van de zwarte piste af; daar waag ik me nog maar niet) met wie ik heel gezellig gekletst heb. Zij vonden het ook gezellig, want ze vonden het niet leuk om eruit te laten bij mijn piste. Zij gingen namelijk nog een verdieping hoger en ook dat durfde ik nog niet. Op de laatste dag heb ik het wel geprobeerd, maar ik kon bovenaan de piste geen draai maken en daardoor skiede ik aan de verkeerde kant van de piste (zeg maar van de piste af.....). Ik ben zijwaarts naar beneden gegaan, haha. En Fabio en zijn vriend maar roepen 'draai maar naar mij toe, draai maar naar hem toe'. Ik dacht het niet, ik draai nergens naartoe, haha, veel te eng. Niet dat zijwaarts naar beneden gaan zonder gevaren is....Maar goed, ik denk dat het me de volgende keer wel lukt om op normale wijze van die piste af te komen.

We hebben elke avond karaoke gezongen met het animatieteam van het hotel:



Wil je het geluid erbij horen? Er staat een filmpje van Fabio's karaoke op mijn youtube pagina:

http://www.youtube.com/user/RenateHoornstra



Geen opmerkingen: