woensdag 11 november 2009

Vakantie in Egypte

Onze vakantie was heerlijk. We zijn eerst twee weken naar Sharm el Sheik geweest, omdat Fabio daar graag heen gaat. Ik was er nog nooit geweest, maar het beviel prima. Daarna hadden we ook nog een weekje Hurghada geboekt, zodat we mijn (nu onze) vriendin Sekena op konden zoeken. We zouden de transfer zelf regelen en dat zou geen probleem moeten zijn.... ware het niet dat de veerboot niet ging.... Die hele week niet. Zodoende hebben we een taxi genomen van Sharm el Sheik naar Hurghada. Zoals je op het onderstaande kaartje kunt zien, is Sharm el Sheik - Hurghada een afstand van niks als je met de boot gaat (ruim anderhalf uur varen). Met de taxi is het meer dan 9 uur rijden......

Deze taxirit leverde de volgende foto's op:




En hier zijn ze dan, Sekena en haar nichtje Aml (niet op mijn haar letten, want we hebben die hele dag gezwommen):


Tijdens onze vakantie hebben we ook nieuwe vrienden gemaakt. Zo hebben we Federico Martello leren kennen. Hij woont hier vlakbij in Bergamo. Hij vertelde dat hij zanger was, maar we hadden er geen voorstelling wat voor een. Toen we thuis kwamen, hebben we hem op internet opgezocht. En het blijkt een geweldige zanger te zijn. Dit was op televisie (rond 3:03 begint hij te zingen, dus je kunt 'doorspoelen'):



Op zijn site kun je zijn muziek horen (eerst op 'cliccando qui' klikken als je geen flash hebt) onder 'Mp3-discography'. Ik vind vooral 'Quel che sei' en 'Cambiare' erg mooi. Ik luister er elke dag naar.

Geen opmerkingen: